Feestelijke première van The Jungle Bunch – World Tour (review)

door een gastblogger
Jungle Bunch World Tour première

Afgelopen zondag was Tamara samen met haar man en 2 kinderen namens op avontuur met kids te gast bij de feestelijke première van The Jungle Bunch – World Tour bij Pathé Arena. Benieuwd of deze familiefilm een aanrader is en hoe de première was? Lees dan snel verder 😀 !

Over The Jungle Bunch – World Tour

The Jungle Bunch – World Tour is deze week officieel in de bioscoop te zien. Het is een leuke film voor de gehele familie. En de spannende animatiefilm is gebaseerd op de Franse gelijknamige kinderserie over een groep buitenbeentjes met een missie om het dierenrijk te beschermen. De serie is erg populair en wordt uitgezonden in meer dan 180 landen. Je kunt de film zien in zowel Nederlands als de Engelse versie. Wij mochten namens op avontuur met kids afgelopen zondag naar de première in Pathé Arena.

De dieren in de film zijn allemaal erg mooi getekend en vormgegeven in mooie felle kleuren. Vriendschap, humor, avonturen en ontdekken staan centraal in deze film. Zeker leuk voor alle kinderen al zitten er soms wat spannende elementen in. De film is het meest geschikt voor kinderen vanaf zes jaar.

Het verhaal

Er is een leuke groep dieren in de jungle, die wordt geleid door Maurice, de keizerpinguïn, die samen met alle dieren een onwaarschijnlijke, maar hechte familie vormt. Wanneer ze erachter komen dat hun geliefde jungle in gevaar is, moeten ze samenwerken om een magische formule te vinden die de natuur kan redden. Dit betekent dat ze op wereldtournee moeten gaan en exotische bestemmingen moeten verkennen om de nodige ingrediënten te verzamelen. Zo nemen alle dieren in de film je mee over alle werelddelen door de sneeuw, lawines maar ook naar de zonnige oorden.

De mysterieuze super schurk heeft de jungle bedekt met giftig roze schuim wat roze wordt met water en dat wil de Jungle Bende niet want die wil de jungle bewaken en beschermen. Ook omdat het regenseizoen eraan komt, is het belangrijk om er iets tegen te vinden. Zo gaat de Jungle bende op reis de hele wereld over met onder andere de boot naar Azië, Europa en zelfs naar het Midden-Oosten. Ze hebben een tegenstander en die zijn slim en slinks, maar de Jungle bende gaat ervoor. Voor Maurice en zijn vrienden van de Jungle Bunch is de inzet nog nooit zo hoog geweest!

Gorilla Miguel is heel erg grappig en eet bananen, zo heeft ieder dier van de Jungle bende een eigen karakter in de film.

De première

Een rode loper, de stemmencast die aanwezig is, fotografen, ballonnenbogen en verklede figuren uit de film; meestal is een première groot feest! Maar de première van The Jungle Bunch – World Tour was een beetje summier. Het speciale ten opzichte van een normaal filmbezoek was dat er geen voorprogramma was maar een welkomstpraatje. Wel kregen wij een taartje met een afbeelding van de filmcover (zie foto), een linnen blauw tasje met een kleurboek + filmposter en je kreeg koffie/thee als ouders en capri sun voor de kids. Een klein ingetogen feestje dus; ook leuk!

En… Is het een aanrader?

De film is leuk voor kinderen vanaf zes jaar. Ook voor kleuters is de film goed te volgen, alleen zitten er soms spannende scènes en races in met een heftig geluid. In de film staat samenwerken en overwinnen centraal. Door de verschillen tussen de dieren kunnen ze elkaar helpen, overwinnen en veel bereiken en leren. De film laat ook zien dat vriendschap je ver kan brengen en geeft ook een goed beeld van het milieu en laat kinderen hier ook onbewust en spelenderwijs in aanraking mee komen. Het is dus niet alleen vermaak, maar er zit ook nog een boodschap in verwerkt in de hoop dat kinderen er iets van leren.

De dieren in de film zien er kleurrijk uit en er zijn prachtige animaties in verwerkt. Grapjes en humor, slimheid en lachen, ieder dier heeft een eigen persoonlijkheid en kenmerken, waardoor de dieren ook voor kinderen en volwassenen aanspreken. Onze favoriet was toch wel de gorilla!

Eind conclusie

The Jungle Bunch – World Tour draait vanaf woensdag in de bioscoop en is een leuk gezinsuitje voor de hele familie. Zeker leuk als je weer een druilerige regendag hebt. Humor, avontuur, samenwerken en de sfeer van de jungle maken dit allemaal tot een leuke film waar je kinderen geboeid 90 minuten naar zullen kijken. Er is veel te beleven en te zien!

Gaan jullie The Jungle Bunch – World Tour binnenkort ook bewonderen in de bioscoop? Wij zijn super benieuwd! Deel jullie ervaring ook gerust onder dit blog artikel 😀 .

Affiliate-op-avontuur-met-kids

You may also like